نسیم

نسیم

نسیم
نسیم

نسیم

نسیم

عزت


ای مالک:اگرشب هنگام کسی رامشغول گناهی دیدی ,فردابه آن چشم نگاهش مکن شایدسحرتوبه کرده باشدوتوندانی...امام علی (ع)



روزی شخصی نزد امام صادق ع آمد و از تنگدستی خود شکایت کرد و گفت که بسیار فقیر شده ام و درامدم خرجم را کفایت نمی کند،حضرت به یکی از یارانش فرمود :برو فلان مقدار دینار تهیه کن و به او بده.

تا ان صحابی رفت پول بیاورد،

آن شخص گفت:به خدا سوگند !مقصودم این نبود که از شما چیزی بخواهم .

امام فرمود:

من هم نگفتم که مقصود تو از این حرفها این بود که از من چیزی می خواهی،ولی از من به تو نصیحت که هر گونه بیچارگی و سختی و گرفتاری را که داری ،برای مردم نقل مکن ؛زیرا کوچک می شوی .اسلام دوست ندارد مومن در نظر دیگران کوچک باشد؛یعنی صورت خود را حتی با سیلی سرخ نگه دار و عزت خود را حفظ کن.   




به سند معتبر از نبی اکرم (ص) نقل شده است : حوارییون به عیسی بن مریم (ع) عرض کردند : ای روح الله با چه کسی هم نشینی کنیم ؟


فرمود با کسی بنشینید که دیدار او خدا را به یاد شما آورد و گفتار او بر آگاهی شما بیافزاید و عمل او شما را به آخرت علاقه مند کند   .                          



در روایتی نقل شده است : روزی حضرت عیسی (ع) با حوارییون از راهی گذر می کردند ناگاه به مردار گندیده سگی رسیدند حوارییون گفتند چقدر این سگ بوی بدی دارد و متعفن است . حضرت عیسی (ع) فرمود : این سگ چه دندانهای سفید و خوش آیندی دارد . ایشان با این سخن به حوارییون آموختند که در کنار بدی خوبی را نیز می توان دید.       

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد